vapiano

I torsdags fyllde Emmy 18 (GRATTIS IGEN!!!!) så i fredags umgicks vi hela gänget efter skolan. Vi satt på Annikas altan som var uppe i säkert 20 grader och solade i två timmar medan vi pratade, lyssnade på "här kommer alla känslorna" och tryckte i oss blodapelsin. Senare på eftermiddagen åkte vi in till gamla stan och åt på Vapiano. Var faktiskt första gången för mig (åt pizza såklart). Mycket bra mat och helt överkomliga priser, så det var rätt så väldigt bra. Efter maten letade vi lite efter ett mysigt café och hittade ett perfekt lite udda sådant. Där satt vi och drack te och på vägen hem såg vi fyrverkerier som slutet på en perfekt dag. Fan så fina vänner jag har.

nytt från turkiet

I Turkiet köpte jag vinröda vans som var lite billigare än här hemma och två fina armband på Basaren. Köpte även te på kryddmarknaden och ett par haremsbyxor som åker på direkt när jag kommer hem nuförtiden.

del två

istanbul

Uppdateringen har varit sådär de senaste veckorna, framförallt eftersom jag varit på klassresa till Istanbul. Så jag tänkte dela med mig av lite bilder på vad vi hade för oss.

Vi var glada i bilen påväg till hostelet trots att chauffören körde som en galning och körde in i andra bilar och en människa (?). Vi hade ju hög musik, fin utsikt och 5 nice dagar att se fram emot.

Bara 5 minuter från vårat hostel låg blå moskén och lite längre bort Hagia Sofia, så där hängde vi första dagen.

Vi åkte lite båt på Bosporen, sundet som delar Asien och Europa. Vi puttrade omkring i säkert 2 timmar, vinkade åt båtar, hade allsång och hade det bra. På eftermiddagen gick vi omkring i shoppingkvarteren och jag fick med mig ett par vinröda vans för 480 kr.

På onsdagen hängde vi i en till moské, gick på marknad och satt ute och åt glass för 3 kronor i solen. Livet lekte och utsikten var helt sjuk. På kvällen hängde vi på en takterrass med utsikt över Bosporen och Asien, moskéer och thailändska lyktor överallt i luften. Helt klart en av de bättre kvällarna.

Den sista hela dagen gick vi till ett gammalt harem som var mycket mycket fint inuti med massor av mosaik och grejer. Hittade återigen en ball utsikt och åt lite mer glass. Sista kvällen satt vi på en takterrass, åt middag och sörjde att vi skulle åka hem dagen därpå.

Fredagen, sista dagen, innehöll en av resans absoluta höjdpunkter. Jag och fem klasskompisar var uppe redan 05.20 och gick längs tomma gator ner till vattnet för att kolla på soluppgången. Det var ett väldigt bra beslut trots att vi alla var väldigt trötta resten av dagen. Sen var det bara att suga åt sig den sista solen och åka på en inte lika vild tur tillbaka till flygplatsen och åka hem. Hela resan gick så himla fort och det känns ganska dystert att vara tillbaka i Sverige för att vara helt ärlig. Men en riktigt bra jävla resa hade vi iallafall.

16 mars

Livet leker. Helgen har bestått av fina människor och en spelning med bandet. Kvällen har gått åt till att försöka packa, för imorgon åker hela klassen till Istanbul och är borta tills på fredag. Kommer bli sjukt roligt och så skönt att åka bort från Sverige nu när snön kom tillbaka och allt. Jag tror jag kommer ta med mig kameran och isåfall får ni bilder i helgen som kommer. Kanoners det här alltså.

5 mars

Fettisdagen var en mycket bra dag för jag åt semla med Jakob och Robert, gav bort den fjärde till en tjej som satt och frös utomhus (nu kan inte karma ta oss på ett tag) och på kvällen åt jag en till med Emmy som sov här.
Det mesta är ganska bra nu, kanske på grund av att jag och min klass siter på ett plan mot Istanbul om mindre än 2 veckor. Kommer bli jävligt fint hörni.

magic/arabella

Idag är en bra idag. Coldplay släppte ytterligare en singel (nya albumet kommer den 19:e maj!!!) och videon till Arabella kom ut. Lite musiklycka såhär på en måndag satt fint. Har inte hunnit lyssna in mig på Magic än, men än sålänge tycker jag inte det är något mästerverk. Är ändå glad att det kommer nytt snart!

midnight

Igår fyllde mamma år, men istället för att vara med på en heldag på stan med brunch och Wallmans på kvällen fick jag stanna hemma i soffan hela dagen eftersom jag timeade perfekt med att bli sjuk. Satt bokstavligen talat i soffan i 14 timmar innan jag gick och la mig igen. Idag mår jag mycket mycket bättre och har kunnat äta normalt. Vaknade dock halv 1 så hela dagen har i princip försvunnit. Jag har bara kollat på teen wolf, beställt en skinnjacka och ätit. Ska kolla lite fler avsnitt och sen basta har jag tänkt, sen är det bara att återgå till skola och rutiner igen imorgon. Har haft ett väldigt bra lov så det gör inte så mycket! Speciellt inte när denna vecka kommer innebära filmkväll i skolan och förhoppningsvis massa besök från kompisar eftersom jag kommer bo ensam större delen av veckan.

dessutom har lovet innehållit en ny låt av coldplay som jag tycker är väldigt skön. lite bon iver möter imogen heap.

2 mars

Det här är det jag fick med mig hem från täby och stan i tisdags och onsdags (plus de svarta jeansen). Den översta tröjan är från SOLO och kostade 399 och den nedersta är en t-shirt från JC som kostade 149.